lördag 22 oktober 2011

Km-Gädda i FK Alcedo

Då var de dags för mig att försvara titeln i Km-gäddan.
Perfekta förhållanden för gäddfiske idag,skapade förhoppningar om fint fiske.
Nöten hade lagt upp planen för idag.
Blev lite orolig när de kom upp en snipa på första stället,som inte brukar leverera sånt.
Men plan skulle foljas.
Och tillslut fick nöten rätt,de suger till i spöt direkt när spinnarn landar i vasskanten o de är tunga knyckar.
Får in den till båtkanten där den gör några rusningar till botten.
Tycker mig se att den är redo för håvning och vänder mig om efter håven och då händer de som inte hänt på hela året.Jag tappar en håvgädda,troligtvis fick den slacklina o hade lite kraft kvar.
Runt en 5kg va den kämpe.
Jag stannar på 4st o en topp på 1840g.
Med de klena resultatet hamnar jag femma.
Legenden Tompa söder vinner på en 2,6kg gädda.
Grattis Tompa!!
Alla hade en trög dag på sjön idag.
Nya tag framöver!
Skål ta mig fan!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar