lördag 17 november 2012

4+3=7kg

Grovsing sattsning idag!!
Hade satt upp en hög  men realistisk målsättning idag,att någon av oss 4 som var ute idag skulle få en 7+.
Jag körde i söder medans de andra körde norrut.
November är ju en riktig nötar månad,så de var upplägget.
Morgonfisket var trögt som väntat förutom ett skönt hugg....
Vid lunch hände det!!
MG spinnarna började leverera.
Först en fin 3kg som tog vid vasskant.
Sedan omankring och nötande med jerk ett tag,men dött så jag bytte till MG igen.
Smack vid vasskant igen,den går upp o skakar 2-3gånger vid ytan o sen dyker den mot botten,och fortsäter så,så jag tror de är en fining,då den uppträder som en grovsing.
Den kommer upp under båten o jag håvar snabbt o säkert.
Fin gädda men bara 4kg.
Sen har jag ett hugg precis vid båtkanten,o skiter nästa på mig,en 5 kanske som snor jiggen på spinnarn.
Sen var hugg perioden över för dagen.
Grabbarna på norrsidan levererade inte heller grovsing,men 4+3 blir ju 7kg.
Inte godkänt men ok!!
De var sista båtturen för i år.
Nu längtar man som fan till ismetet!
Skål ta mig fan!!!
GG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar