lördag 3 december 2011

Det blir inte alltid som man tänkt sig

Dagens plan var glasklar vi skulle gnugga i viken där jag fick 9.9an för ett par veckor sen.Jag laddade batteriet till båten under natten och när jag kopplar ur laddaren vrider jag samtidigt om tändningen för att se hur mycket sås jag har i sharken.Minus 7 visar motortempen fy fan tänkte jag kommer båtfan att starta över huvud taget.Väl framme vid rampen ligger isen ca 1cm tjock,överkommer detta problem efter en del huggande och tar oss ut på öppet vatten.när vi börjar jerka i grisbukten känns botten otäckt ren.Inga svanar syns till inga växter på botten inga braxar tillika inga gröna fetton.Inte ett pet på grejorna så det blir bara att åka vidare.Vi lyckas hitta ett par gäddor på ett ställe en ok följer med upp.Något positivt var att vi fick brax på ett ställe där vi anat att det kan gå grovt.Får se om det blir något mer båtfiske på ett tag det är djävligt korta dagar nu men snart är suget tillbaks så är det ju alltid ha det Crippa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar