söndag 21 oktober 2012

Lyckad helg!!

Idag var de gädda som gällde.
Inriktning på grov så klart.
Svag nordan va de som gällde idag,inte optimalt direkt.
Första stoppet gav 3 snipor.
Sen vidare till dagens planerade område.
Till min förskräckelse ser jag att vattnet är helt igen grumligt,sikt noll.
Testar några säkra spots först,men inte ett liv.
Vinden har nästan försvunnit helt,men jag ser att de krusar lite på andra sidan o jag åker dit.
Ser att de är någon som jagar små fisk upp till ytan,ankrar upp på kast avstånd o på 5 kastet smäller de på.
Jerkspöt ställer sig i en så skön båge o jag känner tyngden i andra ändan.
Typiskt för stor gäddor så stånkar den neråt botten.
När den har tröttnat håvar jag in den fina 7kg gäddan som är 1m. lång.
Sedan blir de tyvärr inge mer kontakter på hela dagen.
Helgen blev lyckad med öring i båten på lördagen o grov gädda idag.
Skönt när en satsning går hem!
Skål ta mig fan!!
GG-Klubbmästaren!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar