söndag 2 oktober 2011

Årets grymmaste hugg!

Fick en lucka på 2-3 tim. igår, så jag drog ner till båten med gäddprylarna och stack ut.
Vindstilla o klarblå himmel var väll inte de bästa förutsättningarna.
Men jag var sugen på att blöta de nya spinnarna.
På andra stoppet började jag med jerk,men de nötandet gav inget så jag satt på en nyinköpt MG.
Och då kom det Årets grymmaste hugg!!!
De bara spruta lina ur rullen som var max brommsad.
Jag trodde de var årsbästa på gång,och då pratar vi riktig grovsing.
Efter ett tag får jag stopp på rusningen och ser vad som är i andra ändan.
Lite besviken när jag konstaterar att den inte är så lång.
En ordentlig rusning till blir det innan landning.
5,9kg. o 95cm lång är ju trotts allt en grymt fin gädda.
Och de blir mer o mer tydligt att spinnerbait är ett åretrunt bete.
Fick en snipa på 2kg på sista stoppet med en TP Grinder.
Skål ta mig fan!!
Hälsar GG

2 kommentarer:

  1. Kul att du får så ofta stor gädda.
    Gädda äger.

    SvaraRadera
  2. Vi har observerat att flertalet båtägare inte tagit sig till sina båtar med bil och kommer därmed ha utökad bevakning i Nynäshamn dom kommande Lördagsförmiddagarna

    SvaraRadera