söndag 17 mars 2013

Äntligen en fin borre 980g.


Efter en tids trögt fiske så var det åter dags att ge sig ut på de tjocka isarna.
PK hade införskaffat sig en motor borr,så de var lätt borrat idag :-)
Medans vi riggar så fäller de 4gånger,men inget upp.
Sen får jag en fällning på ett av de yttre spöna,när jag kommer fram så rusar rullen över 40fot.
Snabbt mothugg o där satt den äntligen,misstänker en 2-3kg gädda,men PK säger borre.
Mycket riktigt så landar vi en fin 980g. borre.
Jävligt skönt,då jag haft så mycket bom fällningar på borre i år.
3 snipor kommer också upp idag.
Vi hade hoppats på mer idag,men en fin topp fisk räddade dagen.
Nu har man fina topp fiskar i 3 arter,så nu får ni grabbar som ska hårdsattsa i öppet vatten lite att jobba på.
Själv så kanske jag inte sjösätter alls här hemma då båten är till salu.
Så vill jag också gratulera KIMI RÄIKKÖNEN till segern i årets första formel 1 lopp i Australien.
Han kallas ju för Ice Man,jag känner mig som de med :-)
Finnarna regerar just nu,och vi är inte bloddopade,men promilledopade de är vi garanterat.....
Skål ta mig fan
GG - Ice Man

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar