söndag 24 mars 2013

Krutpaket!!


Idag var det dags igen för grovsing fiske,Jag o FK (förråds krökaren)  :-) skulle ut på nya vatten.
Vi hade olika planer,jag körde grunt o FK djupt.
Det visade sig att min plan va bäst för dagen.
En halvtimme efter att prylarna är ute och när vi intar ismetar frukost (bärs), så fäller de för mig.
En 50-60m. spurt.....fram till spöt o mothugg.
Spöt ställer sig i en grym båge o jag känner att de är tungt i andra ändan.
Säger till FK att de här är skapligt och efter en ganska kort drillning så är gäddan framme vi hålet.
Men där tar de stopp.
Jag sätter så hård press som jag vågar,men de känns som botten helt plötsligt......
Vi ser blyet i hålet o linan är mitt i hålet så den sitter inte i iskanten heller,jag sätter ännu mer press men de händer inte ett skit.
FK tror jag tappat fisken o fastnat i en stock eller gren.
Han går ner på knä o kollar ner i hålet,o utbrister fy fan de här är grovt,skallen täcker hela hålet!!!!
Jag blir lite knä svag o börjar tänka på nytt PB.
Jag pressar lite till o då ger den sig o vi får upp den....men vi blir lite besvikna när vi ser hur kort den är.
Men vilket krutpaket de va,o vilken vacker gädda!!!
5800g. Krut !!!
Hade vi tappat den här så hade vi trot att  de var en 10 plus,så svårt kan de va att bedömma en fiskstorlek o alla fiskar är ju olika individer.
En helt klart annorlunda drillning men rolig!!
5 plus är alltid kul att få.
En sniper kom upp också.
Sen slogs det ett annat rekord på isen idag också, FK vann pisskampen med 1-2 de har aldrig hänt!!!!
Men han börjar ju bli gammelstöt nu så blåsan har väll töjt ut en del,kanske föratt han tränar i förrådet...... :-)
Isarna håller nog några veckor till.
Skål ta mig fan!!
H/ GG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar